Мозочок - одна з частин мозку, що складається з черв'яка і двох півкуль. Він відповідає за координацію м’язової та розумової діяльності, а також дозволяє своєму власникові підтримувати рівновагу та відчувати розташування в просторі. Але функції мозочка не обмежуються наведеними вище. Згідно з результатами досліджень останнього десятиліття, ця частина мозку відповідає за розвиток пам'яті всіх типів, бере участь у роботі мовних центрів, контролює рухи та чуттєве сприйняття. Мозочок обробляє вхідну інформацію та видає відповідь, відповідну стимулу.
Враховуючи ці характеристики, вчені припускають, що активна робота цієї частини мозку щодо підтримання рівноваги позитивно впливає на розвиток розумових здібностей. Численні експерименти підтвердили теорію. Завдяки цьому з’явився такий метод терапії, як стимуляція мозочка.
Показання до стимуляції мозочка на дошці та її вплив
Процедура стимуляції призначається широкому колу пацієнтів. Це виявилося особливо ефективним при застосуванні в дитинстві.
Спеціальна програма для стимулювання цієї частини мозку призначена дітям:
- гіперактивність або навпаки - млявість;
- порушення уваги, швидкості сприйняття інформації;
- з аутизмом;
- проблеми з мовленням та письмом;
- труднощі в оволодінні шкільними навичками.
З порушенням координації рухів;
Активна робота мозочка ефективно коригує такі порушення. Це не означає, що, наприклад, затримка розвитку мовленнєвих навичок залежить лише від недостатньої активності мозочка, але його стимулювання допомагає виправити ситуацію і зробити дитину більш уважною та навчатися краще.
Процедура покращує:
- різні типи пам’яті;
- математичні здібності;
- моторика, загальна моторика;
- сприйняття мовлення, як письмового, так і усного;
- здатність читати механічно.
Також стимуляція мозочка підвищує загальний рівень уваги та покращує здатність концентруватися на певному завданні. Це показало відмінні результати в роботі з дітьми-аутистами та гіперактивними малюками.
Як проходить сеанс стимуляції мозочку на дошці?
Для процедури використовується спеціальний пристрій - дошка Белгау (Білгоу). Вона має рівну поверхню, на якій може стояти пацієнт, і напівкруглі ніжки для балансування. Через ці особливості будови дитина повинна постійно підтримувати рівновагу, що приводить мозочок в особливо активний стан.
Діти із задоволенням навчаються на дошці Більгоу, процедура має ігровий характер, тому навіть пацієнти з труднощами у спілкуванні та розфокусованою увагою ставляться до неї досить позитивно. Щоб підвищити інтерес до занять, тренери-викладачі також використовують додатковий стимул - заохочення словами та / або ласощами.
Дошка для стимулювання мозочка, яку можна придбати за відносно низькою ціною, є основним інструментом, який допомагає вести сеанс відповідно до прийнятих правил. Можливість контролювати ступінь нахилу, максимальна безпека та зручність роблять це незамінним пристроєм.
Діти досить швидко вчаться утримувати рівновагу на апараті. Після цього - першого - етапу, завдання ускладнюється - дитина повинна виконувати певні завдання, продовжуючи підтримувати рівновагу в заданому положенні дошки.
Нахил варіюється від 5 до 50 градусів, чим більше він, тим складніше виконувати ці вправи.
- кульки, в тому числі кулька на гумці;
- мішки з попередньо висушеними крупами;
- м’які подушечки, які фахівець і дитина кидають один одному.
Для проведення стимуляції, крім дошки Білгоу, використовується набір допоміжних аксесуарів:
Процедуру найчастіше проводять під наглядом фахівця не тільки з міркувань безпеки, але і для досягнення максимальної ефективності. Деякі батьки одночасно з заняттями у спеціалізованому центрі проводять процедури вдома, дотримуючись рекомендованих вправ та тривалості занять.
Важливі моменти стимуляції мозочка
Перед тренуванням варто визначитися з цілим рядом проблем, які потребують корекції. У цьому допоможе фахівець. Але спеціальної підготовки до процедур стимуляції мозочка не потрібно, можна починати заняття в будь-який час (рекомендований вік - від двох до трьох років).
Як правило, заняття триває близько півгодини, але ви можете почати з декількох хвилин - спочатку дитині важко підтримувати рівновагу на дошці. Занадто довгі фізичні вправи можуть призвести до втоми. Зазвичай рекомендується від 3 до 5 сеансів на тиждень.
Програма для кожної дитини розробляється індивідуально, залежно від особистих особливостей, спектру та ступеня порушень, що потребують виправлення. Не рекомендується самостійно підбирати час і перелік вправ; фахівець впорається з цим набагато краще.